Jdi na obsah Jdi na menu

KOTOR II The Sith Lords: Průvodce postavami

18. 8. 2014

Takový přehled postav, jejich zvláštních schopností, pár tipů na využití v boji apod.

Bude se vám to asi hodit jen, pokud jste to ještě nehráli… XP
LEGENDA:
LS – Light side – světlá strana (lightsider – snad jasný, ne?)
DS – Dark Side – temná strana (darksider – viz nahoře XP)
XP… buď smajlík, nebo Experience body… hehe
Exile – vaše originální postava (občas mi možná ujede ruka a budu říkat Meetra. Promiňte.)
VAROVÁNÍ: Hraju český fansub a tak nevím, jak je oficiální čeština, ani angličtina, takže to bude poločesky poloanglicky a tu a tam se vyskytne špatný překlad schopnosti nebo tak. Omlouvám se.
                No a ještě hraju KOTOR 2 s nainstalovaným Restored Content módem, takže… možná tu a tam mi ujede něco, co v původní hře není. Ale nemělo by, protože základní mechanismy a postavy to většinou neovlivňuje.
No… tak si tu patlaninu užijte. Ať žije The Sith Lords!
1)  Kreia
Kreia je Jedi Consular – a tady si dovolím malé echm echm u toho „Jedi“, protože to pro tuhle přisleplou stařenku není zrovna ten nejvhodnější výraz – má s vaší postavou tzv. Force Bond (pouto v Síle). Pro vás to v praxi znamená, že pokud na sebe Kreia sešle např. Force Speed, pozitivní účinky pocítíte i vy (echm… pozitivní… když běháte, dělá to takový blur, že nevidíte, kam jdete). Je to první postava, co dostanete do party.
Hodí se s ní mít co nejvyšší/nejnižší vztah, protože se od ní dozvíte spoustu zajímavých věcí, které dotvářejí kontext druhého KOTORu, a může vás naučit pár zajímavých věcí, třeba naslouchání Síle (mám pocit, že zvyšuje maximum bodů Síly – pozor, má pokračování, musíte za ní dvakrát), nebo lekci schopností (bonus k nejsilnější a nejslabší dovednosti).
MINOR SPOILER ALERT! Kreia má jednu takovou nevýhodu – v souboji přijde o levou ruku a proto může nosit jen jednu zbraň, tudíž jí nemůžete dávat pušky, dvojité zbraně, nebo dva blastery – jinak by to nevadilo, ale ve spojení s tím, že je Consular (=slabší útoky, silnější Síly) to z ní dělá tak trochu bojovníka na baterky. Doporučuji jako podpůrnou Jedi jednotku – vražte jí do ruky svůj nejlepší blaster a nechte ji zasypávat nepřátele svými Force Powers, léčit skupinu nebo sesílat Bitevní Meditaci, aby to tomu zbytku šlo líp… :)
Na Ebon Hawku ji najdete v kajutě nalevo na mapě, vždycky tam medituje.
2) Atton (Rand)
Atton je pořádný Han Solácký Scoundrel, takže ho využijete při hackování nebo lámání zámků. Navíc pokud zrovna není poslední člen skupiny a nepřítel ho položí, znovu se zvedne. Přidá se k vám hned v první misi v Peraguské těžební stanici.
Zvyšování/Snižování vztahu s Attonem se doporučuje, a to ne jen proto, že rozhovory s ním můžou být zábavné (jeho kecy o Jediích + lehce se naštve… ehm ehm – Carth z prvního KOTORu XP), ale hlavně proto, že po Nar Shadaa si z něj s trochou šikovnosti a dostatečným (nebo dostatečně nedostatečným :)) vlivem můžete udělat Jedi Sentinela.
Attonovi to jde s blastery, proto si z něj udělejte snipera/granátníka, jak je libo.
Když si ho najdete na Ebon Hawku v kokpitu, můžete si s ním zahrát pazaak (promluvte si s ním i o pravidlech republikového Senátu – je to docela vtipný).
3) Bao-Dur
Bao-Dur je Zabracký technik a Meetřin – eh, sorry, to je SW canon jméno Jedi Exile – váš bývalý kámoš z Mandaloriánských válek. Potkáte se na Telosu. Je to Technický odborník (se vším všudy, opravdu). U Malachoru V ztratil ruku a teď má místo toho krutopřísnou protézu, která nejen, že hezky svítí, ale taky dokáže ničit silová pole (kromě Telosu se dá využít i na Onderonu nebo Gotově jachtě (Nar Shadaa)).
Jako u všech postav u něj maxujte a maxujte (nebo opačně), protože i on se může vycvičit na Jediho, jmenovitě na Jedi Guardiana. Má pro vás i pár historek z válek.
U Bao-Dura asi nejvíce využijete technické schopnosti – má jako třídní dovednost Computer Use, Repair, Security i Demolitions – a tak s ním opravíte/slicenete/zaminujete/otevřete snad všechno.
Na Ebon Hawku ho najdete v garáži s pracovním stolem – může vám udělat štít a taky si tady můžete promluvit s jeho Remotem.
4) T3-M4
S tímhle sympatickým droidem se seznámíte v prologu, a pokud jste ho přeskočili, tak v první misi na Peragusu. Je to astromech, který kdysi patřil… eh, spoiler. Tak se to nedozvíte (XP). Má třídu Odborný droid a je snad jediný člen vaší party bez zvláštní dovednosti… ehm. Ale zato ví o Ebon Hawku víc, než všichni ostatní!
Vliv s ním se samozřejmě taky hodí, ačkoliv u něj hlavně využijete svůj Computer Use a Repair skill (kdo hrál první KOTOR – hodně jako opravování paměti u HK-47, ale tady využijete i Computer Use) – postupným vylepšováním získává T3 všelijaké bonusy – myslím, že za první je +1 Dexterity. A pokud se v něm budete šťárat pořádně a má vás rád, najdete jedno spojení s prvním KOTORem… ale to je spoiler, takže vám nic neřeknu! XP
Znovu víc pro technické účely, ačkoliv s vylepšeními a dobrým blasterem to není až tak úplně špatný bojový droid, víc využijete jeho schopnosti jako Security, Repair nebo Computer Use.
T3 si jezdí po lodi, jak se mu zachce, takže ho tu a tam může být trochu těžké najít, ale nejčastěji ho najdete u hypermotoru, ve spojovací chodbičce mezi hyperpohonem a kokpitem, nebo v bezpečnostní místnosti. Můžete si u něj vylepšovat věci nebo somrovat computer spikes.
5) Handmaiden
Tahle Atrisina služebná se k vám přidá na Telosu, pokud je váš Exile muž. Je to Echani, takže nejen, že vypadá úplně stejně, jako její sestry (nikdo mě nepřesvědčí, že to není pravda!), ale umí i pár Echanských triků v boji beze zbraní – je to feat, jmenuje se Echanijský úder nebo tak a spočívá v tom, že protivníka shodí na zem (mě to i omráčilo, ale u toho featu se to nepíše) a ještě k tomu ho pořádně praští.
U ní maxujte a maxujte, pokud máte zájem o romanci (bleh), nebo o dalšího Jediho v partě (nenechte se zmást tím, že Kreia říká, že Služebné necítí Sílu, ok? Handmaiden je trochu jiný případ, ale to je spoiler a já vás nechci připravit o ten OMG WTF moment). Z Handmaiden můžete udělat Jedi Guardiana.
Handmaiden hlavně ze začátku nemá cenu zatěžovat meči a blastery, protože díky tomu, že je specialista na boj beze zbraně, má větší útok, když žádnou nemá. Doporučuji vyzbrojit Gamorreanskými rukavicemi (myslím, že jsou dva typy, válečné a bojové, ale oba dva snižují modifikátor útoku při boji se zbraní, takže Handmaiden bude v pohodě).
Na Ebon Hawku ji najdete v cargo holdu (nákladovém prostoru), kam ji vykáže Atton (idiot.). Tady si s ní můžete pokecat a dokonce ji i svlíknout do jejího černého spodního prádla… bez keců. Můžete ji totiž požádat, aby vás učila Echanské techniky a Echanský trénink je vždycky bez zbroje = bez šatů. Jde o tři souboje, ze kterých vyjdete o něco silnější, o něco chytřejší a s o něco větším vlivem na Handmaiden (souboje jsou klíčové k získávání jejího vlivu).
6) Mira
Mira je Scout, bounty hunter kalibru Boby Fetta a navíc slečna, která se k vám přidá během vašeho pobytu na Nar Shadaa. Je to expert na věci, co bouchají, má zápěstní odpalovač na šipky, rakety a granáty a pokud vede skupinu, tak můžete proběhnout minovým polem, aniž by se odpálila jediná bomba (hodí se na Goto Yacht nebo v chrámu na Dxunu). Přidá se k vám jedině, pokud jste LS.
I s ní hodně mluvte a lezte jí do… no prostě si ji vymaxujte, protože i z ní můžete udělat Jediho. Je na to trochu jinačí postup než u ostatních, kde stačí jen rozhovor, ale to rozeberu později. Z ní bude taky Sentinel, jako z Attona. Mimochodem, zkuste si s ní jen tak promluvit, mě osobně by nikdy nenapadlo to vzít jako ona… (možnost „I hoped we could talk“, nebo nějak tak)
Mira je celkem dobrá s blastery a její rocket launcher má široké využití, takže doporučuju využívat jako bojovníka na dálku a zasypávat nepřátele šipkami a granáty. Taky do začátku dostává docela dobrou zbroj – něco jako Attonova vesta – mám pocit, že se to jmenuje drátěná balistická vesta nebo tak, má celkem slušný bonus k obraně a odolnost proti sečným, tupým a bodným útokům. Bohužel nevylepšitelná … :(
Na Ebon Hawku je v té malé místnůstce na mapě nadepsané Skladiště u hlavního prostoru, kde jste našli rozbitou jednotku HK. Může vám udělat granát.
7) Hanharr
Specialita pro darksidery, kteří ho dostanou místo Miry, je Hanharr, mírně (ok, HODNĚ) psychotický Wookiee. Je to něco jako bounty hunter, nemůže nosit brnění a má speciální schopnost Wookiee Rage, co mu zvyšuje sílu a obranu (až na to, že vám zrudne obrazovka, je to hodně, hodně dobrá schopnost).
Influencem nešetřete, čekají vás XP a body pro wisdom a constitution, pokud budete šikovní :D Pokud se vám ho podaří zlomit, sice dostane postih k inteligenci, ale dostane bonus k síle, a to snad za to stojí.
Pořiďte si dobré dva meče, vražte je tomuhle chlupatému řezníkovi, rozpoutejte jeho Wookiee Rage a jen se kochejte tím, jak kosí ty nejtužší nepřátele…
Na Ebon Hawku většinou stojí poblíž Cargo Hold, ale dost taky chodí a stejně jako T3 na vás kašle, když mu to zakážete… :(
TIP: Popovídejte si o něm s Kreiou. Dostanete možnost udělat Lesson of Strength, dostanete nějaké body XP a influence, ale budete potřebovat body wisdom, abyste se tím prokousali.
8) Go-To
Heh… o tomhle droidovi se budu hodně, hodně snažit nic nespoilnout, OK?
Je to „Odborný Droid“, stejně jako T3, jak se můžete přesvědčit po tom, co ho na Nar Shadaa dostanete od Gota, když utečete z jeho jachty. Má skvělou schopnost pohrávat si s ostatními droidy, takže je může donutit bojovat za vás. Taky má vlastní maskovací zařízení, které mu dovoluje používat Stealth mód.
Povídejte si s ním a získávejte vliv, už jen kvůli takovému jednomu OMG WTF momentu s ním spojeným… žádné spoilery!
Na Ebon Hawku má svoje místečko nalevo v takovém tom velkém půlkruhovém prostoru uprostřed lodi. Může vám dát vylepšené hackovací nástroje, které se hodí při otevírání těžších zámků. Taky se s ním můžete dohodnout o obnově některých systémů a postupně z něj tahat nějaké ty kredity.
9) Mandalore
Pro hráče prvního KOTORu – ano, Mandalore JE Canderous Ordo. Proto mluví o klanu Ordo a zní jako Canderous.
Tenhle mandalorian se na vás pověsí na Dxunu, na který se dostanete kvůli něčemu, co je minor spoiler, ale stejně to neřeknu. Je to voják každým coulem a má napevno mandalorianské brnění, protože pro madaloriany je jejich brnění jako světelný meč pro Jedie. Má taky dva vlastní jedinečné featy – mandalorianskou odvahu (na každé šesté úrovni bonus k obraně, navíc je imunní proti Fear) a implantáty – ty má nainstalované automaticky a může mezi nimi přepínat (je tam regenerační, staminový, co dává +4 odolnosti, silový s +4 strength a dexterity s +4 body k, překvapivě, dexterity).
Na Mandalorovi je taková jedna chybka… kvůli tomu, že Obsidian KOTOR 2 trochu nepěkně osekal, kromě pár míst na Onderonu s ním moc vlivu nezískáte. I tak si s ním popovídejte, možná z něj vyždímáte něco o Revanovi… (Pokud vás to opravdu, ale opravdu moc štve, podívejte se po Restored Content módu – nejúžasnější mód planety, vážně – který obnovuje pár osekaných věcí, řeší dost bugů a celkově dělá hru takovou hezčí. Já osobně s ním hraju. Bez reklamy.)
Mandalore má hned do začátku zacházení s puškami a feat power blast, proto mu dejte nějakou pořádnou pistolku, něco s přívlastkem heavy a spusťte těžkou palbu… :D
Jeho místo na Ebon Hawku je nedaleko Go-To v tom hlavním prostoru. Dá vám nějaké stimulanty a bude bránit čest mandalorianů… XP
10) Disciple
Tohohle polojedijského gentlemana potkáte na Dantooine, a pokud je váš Exile žena, přidá se k vám. Je to voják a nemá žádné speciální featy, můžete si s ním ale vyrábět medpacky a implantáty (funguje jako lékařská stanice).
Hodí se s ním mít vysoký/nízký influence, protože vás nejenom má rád (♥♥♥), ale je taky Force-sensitive a můžete z něj udělat Konzula Jedi. Navíc toho docela dost ví, tak ho pořádně vyslechněte.
Jako kombinace Konzula a vojáka funguje v boji docela dobře, takže si ho upravte dle obrazu svého. U Discipla (omg, jak se to skloňuje?! Prostě mu budu říkat Mical. Jmenuje se tak, btw.)nemám žádné doporučení.
Najdete ho na ošetřovně, kde v jedničce sídlil Jolee. Vyrobí vám medpacky a může vás naučit meditovat.
11) HK-47
HK-47 (To HK, kdyby vás to zajímalo, znamená Hunter-Killer) je neškodný protokolární droid.
Ok, a teď pravdu: Je to droidí assassin, kterému kdysi kdosi (zahrajte si jedničku) z legrace nařídil, aby říkal organikům meatbags. Během hry se mu bude vylepšovat feat nazvaný zabijácké protokoly, který dává možnost dvojitého zásahu (nebo tak nějak).
I když byste náhodou byli zapřisáhlí lightsideři a nechtěli mít s tímhle zabijáckým droidem nic společného, povídejte si s ním. Je to strašná zábava. Navíc, pokud vás bude mít dost rád nebo vás dost nenávidět, naučí vás pár věcí o zabíjení Jediů (nebojte, funguje to i na Sithy XP) – dostanete pár bonusů k atributům (samozřejmě + XP).
HK je zabiják od kosti… teda od základní desky… takže mu dejte nějakou tu pěknou pušku a třeba plamenomet a vrhněte se na tu partu masňáků!
Na Ebon Hawku ho najdete v garáži u Bao-Dura.
12) Visas Marr
Visas, tato ne tak úplně slepá Miraluka a (bývalá) poskokyně Darth Nihila (neplést s Darth Nihlem!), se k vám přidá poté, co se vás pokusí zabít. A vy ji porazíte. Tohle setkání se může odehrát kdykoliv, klíčem je, aby se vám ukázala cut-scéna s ní a jejím mistrem, potom stačí jen přijít na Ebon Hawk. Visas vidí pomocí Síly, je to Jedi Sentinel a ačkoliv nemá žádné speciální schopnosti, není vůbec marná.
Její hlavní zajímavostí je to, že je z vás tak nějak naměkko, ať už jste muž nebo žena a neustále vám nabízí svůj život. Influence s ní můžete získat opravdu rychle, pokud zvolíte správné odpovědi při vašem prvním setkání, můžete dostat dostatečný influence na dokončení všech možností s ní během jednoho rozhovoru. Influencem taky nemarníte, pokud si ji vymaxujete, naučí vás schopnosti Force Sight a navíc dostanete nějaké ty body Síly.
Visas je dost variabilní, jako správný Sentinel. Docela jí jde Stealth, takže se s ní třeba pližte a vyhýbejte se hlídkám, jinak žádné doporučení nemám.
Na Ebon Hawku má své čestné místo v kajutě na pravoboku.
Heheh. Snad jsem na nikoho nezapoměla…
TIPY:
1) Jak udělat z Miry Jediho?
Nažeňte tuhle slečinku na Ebon Hawk a promluvte si s ní. V rozhovoru zvolte možnost „You seem restless“, nebo podobně, česky „vypadáš neklidně“, nebo něco takového. Pokud se bojíte, že to pokazíte, držte se prvních odpovědí a jste v suchu. Až se vám neskytně možnost jí nabídnout, že jí ukážete, jak naslouchat Nar Shadaa tak, jak vám to ukázala Kreia, zvolte ji. Pokud máte dost influence, Mira by měla souhlasit.
Až budete mít tohle dokončené, zaleťte na Nar Shadaa, pokud tam ještě nejste, a vylezte z lodi s Mirou ve skupině. Pamatujete na to místo, kde jste s Kreiou naslouchali téhle planetě plné života? Je to po cestě k té zábavné čtvrti (pazaakové doupě a kantýna). Až se tam zastavíte, nechte Miru naslouchat a otevřít se Síle… a tímhle jste si úspěšně vyrobili vlastního Sentinela … XP
2) Jak nainstalovat do HK pacifistické protokoly, aby v něm zůstaly?
Nijak. Je to spíš vtip a není způsob, jak vést rozhovor s HK po jejich nainstalování tak, aby to neskončilo tím, že je znovu vyndáte. Stejně to stojí za těch pár kreditů, do za ně dáte… XP
3) Kde jsou součástky pro HK-47?
Dost jich najdete v pozůstatcích jednotek HK-50. Kostru, řečovou jednotku a kontrolní uzel určitě. To první dostanete na Nar Shadaa, když ve Voggově skladišti T3 zpacifikuje ty tři zabijáky, to druhé hned na Peragusu, kde, když chcete vzít s Attonem a Kreiou nohy na ramena, na vás čeká HK s létajícími minami a to třetí na Telosu, když ta trojice HK padesátek sestřelí vaši loď. Pokud vám něco chybí, popovídejte si s obchodníky na Dantooinu, Onderonu nebo Nar Shadaa – měli by mít na prodej některé kousky, včetně toho chybějícího procesoru.
4) Jak udělat Jediho z Bao-Dura?
Netuším… :D Ségře se to povedlo. Netuším jak. Hodně štěstí!
Nějaké otázky???
Počkat… to jako vážně?
Tak mi to napište do komentářů a já udělám, co bude v mých silách, abych přišla na odpověď! Možná se mi dokonce podaří udělat z toho Zabraka Jediho!
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář